Bijdragen
Onderzoeks-artikel | Gerda Geerdink & Edwin Buijs WAT KENMERKT LERAREN IN VERNIEUWINGSSCHOLEN ZOALS ACT? |
157 |
Praktijk-voorbeeld | Lies Vanerum WIE BEN IK ALS LERARENOPLEIDER? – Een praktijkonderzoek op basis van Berry’s ‘Tensions in teaching about teaching’ |
173 |
Onderzoeks-artikel | Emmy Vrieling, Gerdo Velthorst & Uwe Matzat DE INZET VAN SOCIALE MEDIA TER ONDERSTEUNING VAN ZELFGESTUURD LEREN |
181 |
Onderzoeks-artikel | Anna Hotze, Melissa Bremmer, Emiel Heijnen, Monique Pijls, Emer Beamer & Nathalie Roos ARTSSCIENCES DESIGNATHON – Pressure cooker voor aankomende leraren die vanuit verschillende disciplines samenwerken aan een vakoverstijgende ontwerptaak |
193 |
Onderzoeks-artikel | Martine Gijsel, Anna Hotze, Maaike Vervoort, Sylvia Peters & Anneleen Post TAALGERICHT WETENSCHAP EN TECHNOLOGIEONDERWIJS OP DE PABO: IMPACT VAN PROFESSIONALISERING VOOR PABO-OPLEIDERS |
207 |
Onderzoeks-artikel | Jeroen S. Rozendaal, Ariaan van Sandick & Frank de Jong PARTICIPATIEF ACTIEONDERZOEK: EFFECTIEF VOOR DE ONTWIKKELING VAN EEN GEMEENSCHAPPELIJK BEROEPSPROFIEL – Casus: landelijke Masters Leren & Innoveren |
223 |
Recensie | Emmy Vrieling-Teunter bespreekt de inaugurale rede van Anouke Bakx: ‘Begaafde leerling zoekt leerkracht’ |
239 |
Recensie | Erik Besselink bespreekt de lectorale rede van Stella van der Wal-Maris: ‘In verbinding: Onderwijs met het oog op de toekomst’ |
243 |
Recensie | Nick Ferbuyt bespreekt de doctoraatsverhandeling van Inge Van de Putte: ‘Het herdenken van de positie van de zorgcoördinator als ondersteuner van leerkrachten in het Vlaamse basisonderwijs door middel van een diffractieve methodologie’ |
245 |